Bedrijfshulpverlening verbeteren met een BHV app

0

Het belangrijk om snel een BHV’er te kunnen oproepen als het om bedrijfshulpverlening gaat. Je moet een volledige calamiteitenlijst bij de hand hebben tijdens een incident. In de meeste bedrijven is dit echter niet goed geregeld. Daarom kan je daar de nodige hulp bij gebruiken. Zo kan je bijvoorbeeld een BHV app gebruiken om het gemakkelijker te maken. Dit betekent dat BHV’ers oproepen direct veel gemakkelijker wordt.

De juiste BHV app kiezen

Wanneer je op zoek gaat naar de juiste app, dan kan deze aanbieder misschien uitkomst bieden. Zo heb je direct inzicht in de BHV’ers die aanwezig zijn. Dit maakt het ook voor de collega’s een stuk inzichtelijker en veiliger. Het wordt ook makkelijker om direct iemand te alarmeren op het moment dat een incident zich voordoet. Je hebt ook een overzicht van de personen die in het pand aanwezig zijn als je dat wenst. Zo kan je gemakkelijk een lijst maken en die afvinken om duidelijkheid te krijgen. Daarnaast heb je alle noodnummers in één scherm zodat je snel kan handelen. Haal de professional erbij om snel meer te ontdekken over de app.

Een goede calamiteitenlijst 

De belangrijkste factor bij een calamiteit in elke organisatie is dat een slim plan nodig is. Wanneer bijvoorbeeld een grote brand uitbreekt, dan is het goed om direct te weten welke BHV’ers aanwezig zijn en waar ze zitten. Zo weet je direct hoe snel ze bij je kunnen zijn. met de app kan je dit soort calamiteitenlijsten goed opzetten. Je kan iedereen zich laten aanmelden zodra ze het pand binnenkomen. Dit helpt bij het overzicht. Het is ook net zo gemakkelijk voor iedereen om zich weer af te melden. De software in de app zorgt dan dat er altijd een actuele lijst is die je kan gebruiken als er een incident is. De beheerders en BHV’ers hebben direct toegang tot de app. De lijst is beschikbaar om direct te gebruiken wanneer het nodig is.

De conclusie

Wanneer je als ondernemer beter voorbereid wilt zijn op calamiteiten, dan is een sluitende calamiteitenlijst in ieder geval van groot belang. Dit kan de bedrijfshulpverlening sterk verbeteren. Daarom is het werken met een BHV app een goed idee. Het maakt het voor iedereen in de onderneming een stuk veiliger. Juist ook omdat iedereen weet dat de zaken goed geregeld zijn. Het is om die reden dus de moeite waard om een goede app aan te schaffen en deze perfect te implementeren.

Blogbeheerder van Werkveiligheidswijzer

Leave A Reply